Dječji vrtić Bjelovar

 
Home arrow Projekti arrow Projekt "Igračke od neoblikovanog materijala"
Projekt "Igračke od neoblikovanog materijala" Ispis E-mail

Ovaj projekt provodio se u skupini djece u drugoj godini života. Poticaj za ovaj projekt bila su djeca i roditelji. Djeca su od kuće donosili igračke, kao što su na primjer : puške, pištolji, mačevi, plišane igračke...

CILJ

  • ukazati roditeljima da kvalitetna igračka ne mora biti kupljena i skupo plaćena , već se uz malo truda može napraviti od neoblikovanog materijala,
  • osvijestiti roditelje da se ne oslanjaju na proizvode koje kupuju, nego i na vrijednost koju nosi vrijeme provedeno s djetetom u igri;

ZADACI

  • ponuditi djeci igračke od najjednostavnijih do složenijih,
  • poticati djecu igranja "dodirni - i - osjeti" ,čime konkretno razvijamo finu motoriku i taktilne osjete,
  • poticati igre kojima će dijete integrirati vizualno,senzoričko i motoričko područje,
  • poticati kod djece znatiželju i istraživačko ponašanje;

        Projekt smo započele sakupljanjem raznovrsnogneopasnog i neštetnog reciklirajućeg materijala (papir, kartonske kutije,  pvc boce, čepove, tkanina, brusni papir, spužva...).U tome su nam pomogli roditelji.Dijelom tog materijala djeca su se igrala samostalno,  a od drugog dijela smo izrađivali igračke.

       Primjer: Kada smo djeci dale veliku kartonsku kutiju,djeca su je prvo individualno rfazgledavala i opipavala, obilazila je, isprobavala mogu li je podići, te su je onda zajedno prenosili s jedne strane sobe na drugu (Luka, Jan, Teo ). Više puta su je zatvarali, otvarali, te kad su je dobro upoznali tada je Luka ušao u nju. I tako je nastala igra skrivanja. Sve je popračeno velikim pljeskom i smijehom djece.

       To je samo jedan od primjera sa početka našeg projekta. Iako su djeca i dalje pokazivala interes za sav taj materijal, mi smo započele sa izradom igračaka. Izradile smo veliku kartonsku kutiju sa izrezanim otvorima i ubačenim tuljcima, kroz koje djeca ubacuju loptice, zatim kutija napravljena sa kosinom od tuljaca kroz koji također ubacuju loptice. Time su uočavali kvalitativne (veliko - malo) i kvanitativne odnose (mnogo - malo ). Zatim smo upotrijebile kutije od cipela, sa naljepljenim brusnim papirom i spužvom ( taktilni osjeti ), izrezale otvore kroz koje su umetali izrzane oblike : krug, trokut..

       Na kutije za rižu naljepili smo tuljce na koje su djeca nizala izrezane krugove od trvrdog kartona, kutije od čaja slagali su u vis jednu na drugu gradeći toranj, a mlaqđa djeca su te kutije kotrljala i za njima puzala, te ih je ta aktivnost poticala na razvoj prirodnih oblika kretanja. 

       Kada je dječje zanimanje nakon određenog vremena postepeno opadalo, izradile smo zvečke od pvc boca i čepova, kutije sa otvorima za umetanje, ponudili im čaše od jogurta za slaganje jedne u drugu, te izradile manje kartonske kutije sa malim otvorima u koje su mogli umetati čepove. Aktivnosti smo provodili svakodnevno, jer su igračke bile dostupne, te su djeca samostalno dolazila, uzimala  i provodila istraživačke aktivnosti. Aktivnosti smo dokumentirali malom izložbom fotografija, te smo na taj način potakle roditelje na suradnju - kako izraditi igračku, kako je koristiti, što razvijamo i potičemo? 

 

 
« Prethodna   Sljedeća »

Login administratora






Zaboravili ste šifru?